Duygu dolu mısraların şairi: Özdemir Asaf

featured
service

“Lavinia”, “Çiçek Senfonisi”, “Benden Sonra Mutluluk” ve “Yalnızlık Paylaşılmaz” adlı kitapların da aralarında olduğu çok sayıda esere imza atan şair, yazar Özdemir Asaf’ın vefatının üzerinden 41 yıl geçti.

Gerçek ismi “Halit Özdemir Arun” olan usta kalem, Ankara’da Mehmet Asaf Bey ile Hamdiye Hanım’ın ikiz çocuğundan biri olarak 11 Haziran 1923’te dünyaya geldi.

Usta şair, 7 yaşındayken babasını kaybedince, ailesiyle İstanbul’a taşındı ve Galatasaray Lisesinin ilkokulunda eğitim hayatına adım attı.

Acıbadem’deki köşkünde biçki dikiş kursu açarak, ailenin geçimini sağlayan Hamdiye Hanım, soyadı kanunun çıkmasının ardından saf, arı, temiz anlamına gelen “Arun” soyadını seçti.

Özdemir Asaf, 1941’de 11. sınıftayken ek sınavla alındığı Kabataş Erkek Lisesinden 1942’de mezun oldu.

İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinin ardından 3. sınıfa kadar İktisat Fakültesine, 1 yıl da Gazetecilik Enstitüsüne devam eden usta edebiyatçı, okulda tanıştığı Sabahat Selma Tezakın ile 14 Eylül 1946’da evlendi. İki yıl sonra, çiftin kızı Seda Arun dünyaya geldi.

Şair Asaf, 1942’den itibaren sigorta prodüktörlüğü yapmaya başladı, 1945 ‘te Pitigrilli’nin “Hiçbir Kadın Bana Hayır Demedi” isimli öykü kitabını Türkçe’ye çevirdi.

SANAT BASIMEVİNİ VE YUVARLAK MASA YAYINLARINI KURDU

Usta şair, 1948’de vatani görevini yapmak üzere askere gitti. “Zaman” ve “Tanin” gazetelerinde de çevirmen olarak çalışan Asaf’ın ilk şiiri, 1939’da “Servet-i Fünun-Uyanış” dergisinde yayımlandı.

“Büyük Doğu”, “Varlık”, “Yenilik”, “Amaç”, “Kaynak”, “Edebiyat Dünyası”, “Şadırvan”, “Yeditepe”, “Seçilmiş Hikayeler”, “Yenilik”, “Vatan”, “Dost”, “Türkçe” ve “Türk Dili” adlı gazete ve dergilerde de şiirleri yayımlanan Asaf, çeviri şiirlere de imza attı.

Özdemir Asaf, 1951’de Cağaloğlu Molla Fenari Sokak’ta Sanat Basımevini kurdu.

Yuvarlak Masa Yayınlarını 1955’te kuran şair, aynı yıl ilk şiir kitabı “Dünya Kaçtı Gözüme”yi okuyucuyla buluşturdu.

Asaf, kaleme aldığı eserleriyle Türk edebiyatının unutulmaz isimlerinden biri oldu. Taşlama ve ironi unsurlarını da kullandığı eserlerini genellikle dörtlük ve ikilik şeklinde kaleme alan başarılı şair, sonraki yıllarda dize sayılarını azaltarak kelime oyunlarına yer verdiği şiirler yazmaya başladı. Eserlerinde daha çok insan ve toplum ilişkilerine yönelik konuları işleyen Asaf, şiirlerinde ise alay ve taşlama ögelerine yer verdi.

Duygu dolu mısraların şairi: Özdemir Asaf

Abonelik

VeryansınTV'ye destek ol.
Reklamsız haber okumanın keyfini çıkar.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

VeryansınTV ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya abone olun!